Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

21. marec 2010

O prémie úradníci neprišli

Vedúci zamestnanci si polepšili. Mestská kasa je ľahšia o 13-tisíc eur.

Mestá hľadajú spôsoby ako sa vyrovnať s dopadmi hospodárskej krízy. Niektoré siahli aj na odmeny zamestnancov magistrátu. V Hlohovci dostalo prémie osem vedúcich pracovníkov radnice. Polepšil si aj riaditeľ kultúrneho centra. 

Kríza zmarila odmeny mnohým mestským úradníkom. Pre nepopulárne opatrenia sa pre pokles príjmu z podielových daní rozhodli v Púchove. Bez prémií ostali aj zamestnanci magistrátu v Lučenci, Trnave či Nitre. Okrem stopnutia investičných plánov, mestá stále hľadajú možnosti ako ušetriť. Oficiálna webová stránka Prievidze momentálne informuje o skrátení pracovného týždňa zamestnancov radnice na štyri dni. V Tornali a Leviciach dokonca časť úradníkov prepustili.   

Hospodárska kríza neobišla ani Hlohovec. V porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje rozdiel na zisku z podielových daní desať percent. Rozmenené na drobné to znamená o 447 490 eur menej do mestskej pokladnice, čo je na staré peniaze takmer trinásť a pol milióna korún. Úbytok sa snažilo mesto čiastočne zahojiť balíčkom úsporných opatrení. Poslanci rozhodli, že radnica sa uskromní vo výdavkoch na propagačné materiály, služobné cesty, energie a kancelárske potreby. Ušetriť sa malo aj na osvetlení mesta.

Zamestnanci hlohovského magistrátu o svoje bonusy k platom za minulý rok neprišli. Odmeny v celkovej sume vyše 12-tisíc eur (365 549,- Sk) si rozdelilo osem úradníkov vo vedúcich funkciách. Aj keď sa na prémiách rozdalo približne o tisíc eur menej ako v predchádzajúcom období, každý z nich si v priemere polepšil o viac ako 1 500 eur (45 694,- Sk). Odmeny pribudli aj na účet riaditeľa kultúrneho centra. Vedenie mesta ocenilo celoročnú snahu Jaromíra Kratochvíla na 865 eur (vyše 26-tisíc Sk).

Odmeny poskytnuté vedúcim zamestnancom MsÚ:

Prednostka MsÚ Ing. Eva Lukáčová – počas roka koordinovala činnosť právneho oddelenia z dôvodu neobsadenia pracovnej pozície vedúci právneho oddelenia a počas časti roka neobsadenia pracovnej pozície právnik. Zabezpečovala externé právne stanoviská k súdnym sporom, resp. zložitým právnym prípadom. Riadila činnosť volebného štábu pri zabezpečovaní volieb prezidenta SR, volieb do EÚ a do samosprávnych krajov. Zabezpečovala organizáciu prác pri spracovávaní archívnych dokumentov a príprave Registratúrneho poriadku a koordináciu prípravy prác spojených s využitím dotácie poskytnutej na rekonštrukciu športovej haly v súčinnosti s firmou Maynet, s. r. o. Zabezpečovala riadenie procesu prípravy protikrízových opatrení, najmä viazanie výdavkov a dodržiavanie rozpočtovej disciplíny.

Vedúci oddelenia hospodárskej činnosti Ing. Miroslav Hudec - zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre potreby oddelenia HČ bez nároku na mzdové ohodnotenie. Poskytoval súčinnosť pri vybavovaní podmienok pre stanovenie skúšobnej prevádzky pre dažďovú kanalizáciu v priemyselnom parku na Obvodnom úrade ŽP Hlohovec z hľadiska plnenia podmienok stanovených IŽP Nitra. Aktívnym prístupom zabezpečil koordináciu prác medzi správnym orgánom a dodávateľom pri budovaní svetelnej signalizácie. Zabezpečoval realizáciu opatrení na úsporu el. energie na osvetlenie mesta, pripravoval návrhy na uloženie nádob TKO a ich oplotenie na sídliskách, aktívne pristupoval k riešeniu problémov  pri budovaní bezdrôtového rozhlasu a softvérovom spracovaní hrobových miest v rámci digitalizácie cintorínov.

Vedúci oddelenia výstavby a životného prostredia Ing. Ján Husár - zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre potreby odd. VaŽP, prípadne i iných oddelení v prípade neprítomnosti vodiča vozidla MsÚ, resp. jeho obsadenosti na iný účel. Organizoval a zabezpečoval podujatia v rámci schvaľovacieho procesu zmien územného plánu a podieľal sa na príprave územnoplánovacej dokumentácie. Zabezpečoval realizáciu úloh vyplývajúcich z operatívneho riešenia problémov spojených s budovaním IS v lokalite IBV Timravy a práce na budovaní urnovej steny podľa požiadaviek dodávateľov i po pracovnej dobe bez čerpania náhradného voľna. Metodicky usmerňoval zamestnancov MsÚ pri aplikácii zákona o verejnom obstarávaní.

Vedúca oddelenia vnútornej správy Ing. Zuzana Nosková - zabezpečovala činnosti spojené s prípravou a vyúčtovaním volieb z dôvodu ukončenia pracovného pomeru zamestnankyne, ktorá mala tieto činnosti v pracovnej náplni. V súlade s potrebami činnosti systému MAJETOK zabezpečovala podklady k elektronickej verzii majetku a odpisov. Zabezpečila prípravu právnej normy platnej na území mesta a internej právnej normy, ktoré bolo nutné spracovať z dôvodu závažných zmien vyplývajúcich zo zmeny zákona o majetku obcí. V druhom polroku 2009 boli zabezpečené všetky práce spojené s predajom pozemkov v IBV Timravy podľa rozhodnutí MsZ (verejné súťaže, komunikácia a obhliadky so záujemcami o pozemky, vytýčenie hraníc pozemkov a náležitosti spojené s požiadavkami KN).

Vedúca finančného oddelenia Ing. Zuzana Pacherová -  vypracovala polročnú monitorovaciu správu k plneniu programového rozpočtu na 1. polrok 2009 a pripravila návrh rozpočtu na r. 2010 – 2012 v podmienkach krízového vývoja ekonomiky SR. V súčinnosti s odd. SV analyzovala situáciu v školských zariadeniach v súvislosti s prípravou rozpočtu na r. 2010 – 2012 s prihliadnutím na novú právnu úpravu financovania. Organizovala prípravu podkladov pre zabezpečenie konsolidovanej účtovnej závierky, ktorá bude v podmienkach samosprávy spracovaná za r. 2009 po prvýkrát. Práca je náročná predovšetkým z dôvodu analýzy účtovných procesov vo všetkých účtovných jednotkách konsolidovaného celku.

Vedúca oddelenia regionálneho rozvoja JUDr. Kornélia Žáková - spracovala podklady, zabezpečovala zúčtovanie, prípravy monitorovacích správ a žiadostí o platbu v rámci projektu v realizácii ( I. ZŠ Hlohovec). Zabezpečovala koordináciu prác na projektoch v rámci výziev TTSK a získanie prostriedkov na ich realizáciu a koordináciu prác v rámci výziev rezortov SR (MŠ SR, MK SR). Podieľala sa na získaní finančných prostriedkov na rekonštrukciu II ZŠ Koperníkova Hlohovec. Zúčastňovala sa aktivít a rokovaní v orgánoch OZ PIOPH za mesto Hlohovec i mimo pracovnej doby. Zabezpečovala implementáciu úloh v rámci regionálnej politiky rozvojovej agentúry Hlohovec.

Vedúca oddelenia spoločenských vecí Ing. Mária Janičková - zabezpečila prípravu štatútu pre denné centrum BEREKSEK. Podieľala sa na organizácii občianskych aktov, najmä pohrebov, na ktorých aktívne pôsobila, pričom príhovory si pripravovala počas osobného voľna. Pripravovala podklady k stanoveniu platov riaditeľov škôl v zmysle novej právnej úpravy. Nad rámec svojich pracovných povinností zabezpečovala konzultácie a poradenstvo s opatrovníkmi, ktorí majú zverených občanov po zbavení právnej spôsobilosti a pomoc pri riešení ich finančných a majetkových problémov.

Bc. Miroslava Oravcová poverená zastupovaním vedúceho právneho oddelenia – okrem povinností vyplývajúcich z pracovnej náplne v rámci zastupovania vedúceho oddelenia právneho zabezpečovala metodické usmerňovanie občanov v rámci aktivačných prác, nákup pracovných pomôcok a občerstvenia, spracovanie dochádzky a predkladanie vyúčtovania a dokladov pre ÚPSVaR. Zastupovala chýbajúcich zamestnancov v rámci oddelenia, t. j. na úseku matriky (overovanie podpisov), evidencie obyvateľov, registratúry a archívu). Metodicky usmerňuje práce spojené s aplikáciou modulu spisov pre príručné registratúry. Vykonala kontrolu písomností MsÚ za r. 2006, 2007 a 2008, ktoré boli odovzdané na archiváciu, nad rámec svojich pracovných povinností pripravila Registratúrny poriadok MsÚ, ktorý vstúpil do platnosti od 01. 01. 2010.

Riaditeľ MsKC Jaromír Kratochvíl – vykonával svoju činnosť často i po pracovnej dobe, vo večerných hodinách i počas víkendov. Odmena bola poskytnutá za aktivitu a snahu pozdvihnúť kultúru v meste, za osobný čas venovaný organizácii celomestských podujatí (Michalský jarmok, Deň kvetov), ale i ďalších podujatí v oblasti kultúry a vzdelávania (deň zdravia, hlohovský tanečný večer, promenádne koncerty). Podieľal sa na organizácii mnohých podujatí v súčinnosti so školami, združeniami  s podnikateľskými subjektmi.

Galéria k článku





Podobné témy
Radnica vyplatila v júli na odmenách 32-tisíc
Radnica vyplatila v júli na odmenách 32-tisíc
Prehľad platov a odmien vedúcich zamestnancov a primátora.

Hlohovčanom narástli nedoplatky, zamestnancom bytového odmeny
Hlohovčanom narástli nedoplatky, zamestnancom bytového odmeny
Minulý rok Hlohovčanov pobúrilo vyúčtovanie bytového hospodárstva. Spoločnosť si vlani nadelila najvyššie odmeny za ostatných päť rokov.

Prilepšili si všetci zamestnanci mesta
Prilepšili si všetci zamestnanci mesta
Mesto opäť nadeľovalo odmeny. Ich celková výška dosiahla v tomto roku takmer 44-tisíc eur.

Pracovať pod krídlami mesta sa vyplatí
Pracovať pod krídlami mesta sa vyplatí
Milan Domaracký si počas éry v bytovom podniku pekne prilepšil. Za posledné tri roky vo funkcii dostal na odmenách vyše 13-tisíc eur!

Radnica opäť nadelila štedré odmeny
Radnica opäť nadelila štedré odmeny
Na prémiách za uplynulý rok rozdal mestský úrad takmer 50-tisíc eur. Prilepšili si všetci zamestnanci okrem jedného.