Lekáreň Hlohovec
Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

5. júl 2012

Most ostal hudbou budúcnosti

Plán vybudovať dočasný most zlyhal. Úver na trvalé riešenie poslanci neodklepli.

Most ostal hudbou budúcnosti

Vízia spojenia Hlohovca s miestnou časťou Šulekovo je v nedohľadne. Predošlý sľub už neplatí a na nové riešenie nie sú peniaze. Mesto pôvodne plánovalo dočasné premostenie s vyústením pri Zámockej záhrade. Do úvahy vtedy prichádzal používaný most typu Bailey Bridge od vojnových veteránov. Plány neskrížili ani suchoty v mestskej kase. Kúpu mal vykryť úver odhadovaný na 1,2 milióna eur. 

Externý manažment projektu mesto zverilo Hlohoveckej regionálnej rozvojovej agentúre (HL RRA), ktorá sa už zviditeľnila zmanipulovaným výberovým konaním, predraženou webstránkou a porušením autorského zákona. Tentoraz sa zaviazala zabezpečiť odbornú komunikáciu s ostatnými dotknutými stranami.

V októbri minulého roku poslanci zámer schválili. Už počas prípravných prác sa ukázalo, že z dočasného mosta pravdepodobne nič nebude. Štátna plavebná správa (ŠPS) sa totiž ohradila voči nedostatočnej plavebnej výške vzhľadom k plánovanej výstavbe vodného diela. „Stali sme sa tak populárnymi, že už aj plavebná správa v Bratislave vie o nás,“ okomentoval výhrady primátor Peter Dvoran.

Podľa Miloslava Drgoňa však nešlo o žiadnu novinku, ale o nedôslednosť HL RRA. „Tieto parametre dávala ŠPS vo všetkých stanoviskách, ktoré mesto v minulosti robilo,“ informoval poslanec a hlavný architekt mesta. Otázku ukončenia spolupráce s agentúrou pochybnej povesti opäť otvoril Oliver Pestún. Rovnako ako predtým, aj tentoraz sa Dvoran konkrétnejšej odpovedi vyhol. „Zatiaľ som sa nerozhodol,“ uzavrel vyjadrenie.

Namieste bola aj vlna kritiky, ktorú si Bailey Bridge vyslúžil od Hlohovčanov. Projektant potvrdil, že dočasný most prezentovaný primátorom ako symbol spájania ľudí, by mal značne obmedzenú životnosť. Už po 7-10 rokoch by vykazoval veľké deformácie a zhoršovala by sa kvalita spojov.  Problémy by mohli nastať už po 20 rokoch, kedy by stavba potrebovala zásadnú opravu. Vedenie mesta preto prišlo s ideou vybudovať most trvalý. Hlohovec by sa tak zadlžil úverom presahujúcim 3,5 milióna eur.

Aj keď potrebu ďalšieho mosta nikto nespochybnil, poslanci sa nezhodli na jeho financovaní a polohe. „Postavíme most a budeme 10-15 rokov bez investícií,“ vystúpil Patrik Voltmann, ktorý je presvedčený, že výstavbe by mala predchádzať dopadová štúdia. Ako uviedol, vzhľadom na vysoké náklady je potrebné uvažovať o lokalite, kde by most pomohol doprave. Riešenie vidí v umiestnení súbežne so železničným mostom. Časť poslancov sa priklonila k pôvodnej „šulekovskej“ lokalite a obhajovala výstavbu aj za cenu vyššieho úveru. „Aj keď staviame dom, berieme si hypotéku,“ reagovala Silvia Rybnikárová. Jozef Behul odporučil hľadať možnosti v štátnej kase či v zdrojoch Európskej únie.

Prípravné práce na zabezpečenie trvalého mosta plénum nakoniec odkleplo. Financovanie z úveru však neprešlo. Zástancovia návrhu označili vzniknutú situáciu za Kocúrkovo a sklamanie netajil ani primátor. Naopak, časť poslancov je presvedčená, že prípravná fáza vnesie viac svetla do problému a pomôže hľadať vhodné riešenia. Kedy, za akých podmienok a či vôbec sa Hlohovčania ďalšieho mosta dočkajú, ostáva zatiaľ otázne.




Diskusia k článku (22)


Podobné témy
Namiesto dočasného chce mesto trvalý most
Namiesto dočasného chce mesto trvalý most
Dočasné riešenie sa ukázalo ako nevhodné. Mesto navrhuje výstavbu trojnásobne drahšieho trvalého mosta.

Nový most - výhra, alebo si mesto zavarilo?
Nový most - výhra, alebo si mesto zavarilo?
Poslanci schválili kúpu použitého mosta od vojnových veteránov. Mesto na to nemá, potrebuje úver.


Diskusia k článku (22 komentárov) »

22 komentárov


  1. gravatar

    Približne tu zopakujem znova príspevok z predošlej diskusie o moste: Každému súdnemu a triezvo uvažujúcemu človeku bolo už vtedy, keď určitá skupina vehementne presadzovala tú smiešnu haraburdu, prezývanú most BB jasné, že je to nezmysel, nespĺňajúci základné kritéria (plavebná cesta, priečny profil, poloha) pre solídny most. Ako hovorí architekt Drgoň: Podmienky, ktoré musí splniť akýkoľvek most cez Váh v Hlohovci sú jasné už dávno. Jasné sú min od decembra 1991, kedy vypracoval Dopravoprojekt Bratislava štúdiu obchvatu mesta Hlohovec. Napriek tomu táto skupina presadila pochybné riešenie s mostom BB, čím sa zbytočne, na vopred známy nezmysel, prehajdákali peniaze mesta (všetkých jeho občanov). Komu to prospelo? Nehanbíte sa Vy všetci, ktorí ste o tom rozhodovali a ktorí ste v tom konali? Pod pláštikom mosta sa tak urobil tunel (do mestského rozpočtu). Dá sa povedať, že sa ho podarilo preraziť celkom slušný. Cui bono? Občanom Hlohovca určite nie.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  2. gravatar

    Už ste tam v HC ozajstný **** v tej mestskej rade. Psychopati na hlavu padnutý. Všetci vieme, že treba postaviť ďalší most a spolu s obchvatom mesta. Ale Vy tu x rokov len rokujete. Citujem Woltmana „Postavíme most a budeme 10-15 rokov bez investícií“. To bolo mesto aj doteraz ak si ešte nevšimol. Keby sa to postavilo pred 10-15 rokmi, tak je už splatené a dávno by bolo mesto bez tohto naoko veľkého problému. Všetci ste dosratý mesto zadĺžiť. Denne sa zadlžujeme všetci aby sme mali kde bývať a nenariekame, že zostávame potom bez peňazí ale inak to nejde. Už sa konečne preberte a ten ochvat s novým mostom odklepnite, lebo toto naše zasraté mesto zostane len jedna veľká diera a žumpa.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      Trepeš sprostosti! Kto si myslíš, že ten úver zaplatí? Ty si myslíš, že na úrade sa vzdajú odmien alebo nebudú robiť predražené zákazky? Alebo že si primátor zníži svoj najvyšší plat? Nič z toho. Keď bude chýbať na splátky tak zvýšia dane a poplatky. Alebo ešte lepšie budú musieť predávať majetok. Ako to urobili s poliklinikou. Takže to všetci pekne zaplatíme napríklad na poplatkoch za parkovanie. Potom môžeš vykrikovať niečo o strachu zo zadlžovania. Však si zober doma úvery na dovolenku trikrát za rok, na nové auto, na chatu a machruj že MY SI TO MOŽME DOVOLIŤ. Môžeš si s Dvoranom ruku podať, ty skupino...

      Príspevok je reakciou na "Marek"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

      • gravatar

        Počúvaj ty obmedzený chmulo. Si jeden z tých čo tam sedia alebo máš úplne vypatlanú hlavu. Asi žiješ na inej planéte. Ak poznáš iné riešenie ako postaviť obchvat mesta s novým mostom tak to napíš a keď nie tak sa neozívaj. Mesto nie je akciovka alebo sročka aby mala zisky z podnikania. Mestá žijú len z prenájmov za pozemky, z poplatkou a daní vybraných od ľudí. A keď si obmedzený len na to aby si tu vykrikoval, že musíš platiť poplatky tak potom neplač v akom meste žiješ a stojíš denne pred mostom v zápche. Mesto má jedinú možnosť ako postaviť nový most a to cez úver, lebo Dvoran je neschopný vybaviť uerofondy na takýto projekt. Viem o čom hovorím. Najprv si zisti fakty a potom píš múdrosti. Choď do iných miest a zistíš, že parkovné sa platí všade, keď už ide o to. Mne sa to tiež nepáči, že sa platí a bude sa ešte viac.

        Príspevok je reakciou na "Občan"

        Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

        • gravatar

          Ani nečakám, že niekto s tvojím slovníkom a gramatikou bude mať iný názor. Riadenie mesta je presne ako riadenie akciovky a sročky. Na jednej strane máš príjmy (prerozdelená daň z príjmu, miestne dane, poplatky, prenájmy, predaj majetku...) a na druhej výdavky, plus schvaľovanie rozpočtu, kontrolné mechanizmy... Čo sa týka hospodárenia je to presne ako obchodná spoločnosť. A je to iba o schopnostiach niekoľkých ľudí kam smeruje. To len na margo tvojej poznámky, že vieš o čom píšeš... Nechápem, čo sem splietaš obchvat? Most v tomto návrhu s ním nemá nič spoločné a snáď nechceš povedať, že by si mesto malo na vybudovanie obchvatu zobrať úver? Skôr si myslím, že si obyčajný provokatér a s týmto slovníkom oslovíš akurát skupinu ľudí, ktorí naleteli Dvoranovi na prázdne reči. Zas čakáš, že uveria hlúpym rečičkám o tom, že iní blokujú investície a keby oni mali moc, tak to tu vyzerá inak. Už sme vás prekukli a nečakaj, že neschopnú bábku v rukách Ivana niekto ešte bude voliť. Toto si môžeš šíriť po stacionároch s pagáčmi v ruke.

          Príspevok je reakciou na "marek"

          Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

          • gravatar

            Chudáčik. Zase si nenapísal žiadne riešenie. Potrebuješ sa dostať ku korýtku a nedarí sa ti to? Tak tu len kibicuješ o pagáčikoch. Najväčší kritici nemajú ako vždy iné riešenie. Ja sa tu nikoho nezastávam. Ľuďom je v podstate jedno kto kde vladári. Len nech aj konečne niečo čo sľubujú aj robili. čau

            Príspevok je reakciou na "Občan"


            • gravatar

              Chceš riešenie? Také aby sa ti páčilo? Postavme letisko! Načo trocháriť s obchvatom a mostom. Zoberme si úver trebárs aj miliardu. Letisko a budeme všetci šťastní. Vieš si predstaviť, koľkí sa na tom nabalíte? Presne si sa ukázal, Dvoranov lokajík. Ja že sa chcem nabaliť a nedá sa? Rozosmial si ma. Ste tak priehľadní... :-) Ľuďom nie je jedno, kto vládne, to si len vy myslíte a presviedčate ich o tom. Rád dám aj ja tebe zbohom!

              Príspevok je reakciou na "ach jaj"


        • gravatar

          Veru tak „marek“ - tak, ako už napísal „Občan“, u človeka s Tvojou mentálnou výbavou a z toho vyplývajúcim slovníkom, gramatikou a štylistikou, je ťažké a viacmenej zbytočné očakávať nejakú slušnú a zmysluplnú reakciu. A tiež je asi márne, očakávať od Teba nejaké zamyslenie nad problémom a exaktné vyhodnotenie situácie. Takže aj keď je táto reakcia zavesená za Tvoj príspevok, nemusíš sa namáhať s jej čítaním, aj tak Ti nič nepovie. Mesto nemá možnosť postaviť nový most pre cestnú dopravu, ktorý by spĺňal kritéria modernej a vyhovujúcej dopravnej cesty. Jediná šanca je postaviť most súčasne s obchvatom. Inej cesty niet. Akékoľvek iné riešenie dopravnej situácii v meste nepomôže. Problémom dopravy nie je most, ale slabá dopravná priepustnosť mesta. Aj keby boli tri mosty, celé dopravné zaťaženie sa napokon stretne v úzkych uliciach mesta, v línii Námestie-SNP-Nitrianska. Lenže most s obchvatom sú na mesto príliš veľké sústo, na to nemajú ani väčšie mestá (s podobnými problémami sa boria napr. Piešťany). Napokon, to nie je ani úlohou mesta, brať si na to úver, alebo vybavovať eurofondy, pretože mesto nemôže byť investor takejto stavby. Na to je určený VÚC a štát. Mesto môže akurát tak postaviť lávku do Šulekova – aj tá by bola za súčasnej situácie dosť veľkým sústom. Úlohou mesta a jeho správcov by však malo byť lobovanie, prosenie, vybavovanie, príprava podkladov, chodenie od dverí k dverám a hľadanie cestičiek, ako tú cestu k mostu a obchvatu skrátiť a urýchliť.

          Príspevok je reakciou na "marek"

          Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

          • gravatar

            Verzia, ktorá bola v minulosti vypracovaná sa pár laikom nepáči, navrhuje sa nová , niekoľkonásobne predražená . Urobilo mesto serióznu analýzu variantov, asi nie, keď sa nevie ako ďalej. Samozrejme, že most /jeden/ musí byť priamo napojený na komunikáciu Nitra-Trnava. Na laickú verziu po kopcoch plných zákrut zabudnime.

            Príspevok je reakciou na "Mýtnik"


  3. gravatar

    Pre mňa je to dôkaz, že všetci, ktorí obhajovali dočasný most sú absolútne nekompetentní. Mali by byť okamžite vyhodení a vrátiť všetky peniaze, ktoré sa do toho investovali. Na čele s primátorom, lebo ten má na tom najväčšiu zásluhu. Ukazuje sa, že tento človek nezvláda ani základné rozhodnutia. Po drahej výzdobe vianočného stromčeka, nehoráznych odmenách, spoplatnenom parkovaní pred poliklinikou a tomto fiasku s mostom by bolo načase rozmýšľať o referende o odvolaní. Dokedy nás bude tento jeden človek zosmiešňovať pred celým Slovenskom?

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  4. gravatar

    v hlohovci máte štastie na takých to primátorov . dvoran , dlhopolček , brezovský =))

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar
      Deo

      Hlas ľudu, hlas Boží. Ľudia robia chyby, alebo nenájdu hneď najefektívnejšie riešenie. Nový most by sa veľmi hodil. Kto stavia dom má často dlžobu na dlhé roky a neznamená to pre rodinu, že nežijú, nedovolenkujú a deti sa nevzdelávajú a časom dom znovu nemodernizujú. Mesto je tiež taká jedna rodina, ale akosi u nás sa riešenie problémov nedoťahuje do konca. Nie veľmi dávno sa tu diskutovalo parkovanie autobusov na Hlohovej ulici. Ako to dopadlo? Sú tam naďalej. Na SAD-ke v zime už o 4.00 hod. turujú motory. Bytovým domom pod oknami. Autobusy treba zohriať. Na železničnej stanici a v jej blízkosti je voľné miesto. V hluku vlakov by sa stratil i hluk motorov autobusov. Pritom už vzhľadom na výstavbu v meste predstavuje tento priestor stred mesta a neobstojí argument, že zo Sládkovičovej ul. budú mať ďaleko na autobus. Zo Starej hory, alebo z Timravy je to tiež kus cesty.

      Príspevok je reakciou na "lolec"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

      • gravatar

        čo má SAD-ka s mostom?

        Príspevok je reakciou na "Deo"

        Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

        • gravatar

          SAD zavadzia. Súbežná cesta cez mesto by mohla mať trasu z "nového" plánovaného mosta po jej sídle až na Roľnícke družstvo a odtiaľ spoza Kauflandu na cestu do Nitry. To by aj riešilo absenciu druhého železničného priecestia, ktoré nieje naplánované pri terajšej elektrifikácií železnice Leopoldov - Nitra. Pri trase cesty pri parovode za železničnou traťou by bolo treba, ale železnica ho nepotrebuje, tak priecestie nedofinancuje, ako je zrejme s projektu. Dôvodom sú veľmi veľké náklady na zabezpečovacie zariadenie.

          Príspevok je reakciou na "DelPiero7"

          Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

          • gravatar

            Odhliadnuc od toho, že most v navrhovanom priestore je nezmysel, mohol by si presnejšie špecifikovať Tebou navrhovanú trasu cesty od vyústenia navrhovaného mostu pri bráne Zámockého parku, až po Poľnohospodárske družstvo? Veľmi by ma zaujímalo smerové a výškové usporiadanie tejto cesty. Skús sa pri tom pozrieť na mapu a označiť aj pozemky, cez ktoré by tá cesta išla.

            Príspevok je reakciou na "Fuko"


  5. gravatar

    V tomto meste je všetko naopak. Most. Prečo ho nepostaviť pri železnicom moste? Doprava by ta tam mohla pri železničnom priecestí rozptýliť do 4 rôznych smerov s opciou potiahnuť jednu vetvu popri železnicu za Hlohovec, miesta je dostatok. Nebrať vymyslené argumenty občanov Benkovej vážne, lebo tí si tam popredlžovali záhrady o 5-10m až k parovodu, za čo iste neplatia daňe, preto o tom nechcú ani počuť).... Primátor sa postavil na hlavu a búchal päsťou po podlahe že on chce most medzi dvoma brehmi, kde sú na oboch brehoch komunikácie kategórií obslužné. Neberie ohľad na to že tam je park, že tam stoja pri poliklinike autá aj vďaka jeho prešľape s poliklinikou a aj tak sa tie autá stretnú na kruhovom a zapchaju toto mesto ešte viac ako je. Obchvat: Prečo chcú obísť celé mesto? Prečo si jeden pán skupuje pozemky popod líniu ktorá bola schválená ako najvýhodnejšia varianta obchvatu poza mesto? Ved z mapy je vidno ktorá je tá drahšia (výhodnejšia) verzia.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      To by musel mať niekto v hlave. Tu sa ale hľadajú riešenia iným kľúčom. Volebné obdobie nie je až tak dlhé a z čoho budeme žiť, keď nám to nabudúce nevyjde?

      Príspevok je reakciou na "DelPiero7"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      Si brzda rozvoja Hlohovca so svojimi manipulačnými negatívnymi názormi. Občania Benkovej si dane platia aj z dôvodu, aby sa pozemky dali vydržať a odkúpiť. Vodné dielo sa už začalo budovať v Dolnej Čepeni. Pod Sihoťou vznikne nová Sĺňava. Všetko sa zmení. Malo by sa k lepšiemu aj keď je hospodárska kríza. Na obchvat, schválený variant s troma mostami z Leopoldova cez bagroviska k Jašteru... , zatiaľ nie sú peniaze. Keď tie nebudú 30 rokov, tak ten agrárnik kupujúci pozemky 30 rokov nebude tam môcť nič budovať, lebo trasa budúcej diaľnice (+ obslužný priestor), tým že sa dostala do územného plánu VÚC sa stáva chráneným úsekom pre tento zámer. Má to jednú výhodu, možno sa v HC zotaví poľno výroba.

      Príspevok je reakciou na "DelPiero7"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  6. gravatar

    cely ten váš slávny jednosmerný most bol len zastieracím manévrom pre odbor dopravy,aby už konečne podpísal súhlas s výstavbou tesca a keďže už sa stavia most netreba,načo zbytočne vyhadzovať peniaze,veď predsa podĺa štúdií tesco dopravu pred hlohovcom neovplyvní ...

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  7. gravatar

    Výhovorka,že vodné dielo Hlohovec-Sereď a jeho splavnosť nedovolia premostiť Váh do Šulekova je kamufláž.Uvažujúcemu človeku je jasné,že hladina váhu pre toto dielo nemôže ísť len do úrovne,aby nedošlo k možnému zatopenia pivníc spodnou vodou,možnosti zatopenia kanalizácie,čističky,ale aj obcí na pravej strane Váhu.Projekt je tak finančne náročný,že v dohľadnej dobe/20-30/rokov bude sotva realizovaný a z hľadiska globálneho má len lokálny charakter.Ľutujem,že úroveň myslenia naších poslancov je tak nízka.Ľahšie je zmieriť sa s tým,že to nejde,ako hľadať reálne možnosti ako vec vyriešiť. Vo svete je milion mostov s hydraulickým premostením,ale na čo sa trápiť,veď odmeny pre poslanov budú tak,či tak.......

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  8. gravatar

    Vážení dávam za pravdu Deovi! Jediný reálny obchvat mesta je napojením medzi Leopoldovom a Hlohovcom a vyústením pri Jašteri ,pretože si neviem predstaviť kadiaľ by sa cesta cez železnicu dostala tak aby mohla byť nasmerovaná na súbežný železničný most?Máme neschopných ľudí na MZ ktorí nevedia vvybaviť ani preložku cesty.Ich argument- však máme v Trnave žiadosť 30 rokov.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím


Pridať komentár

Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.