Lekáreň Hlohovec
Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

18. júl 2013

Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?

Na propagáciu pôjde 70-tisíc eur. Toľko mesto zaplatí za brožúry, film a obaly na prezentačné materiály.

Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?

Mesto v rámci projektu Via Hlohoviensis získalo vyše 200-tisíc eur z európskej kasy na podporu turizmu. Časť z nich investovalo do webstránky a koncepcie cestovného ruchu. Zákazky z dielne tunajšej agentúry sa zviditeľnili pochybným výberovým konaním, nepodarenou zmluvou a neoprávneným použitím fotografií. Vďaka dotácii radnica organizuje i rôzne akcie. Tie si už pre svoje vysoké náklady vyslúžili kritiku Hlohovčanov. Súčasťou projektu sú aj propagačné brožúry a film o regióne.

Zmluvu na informačno-propagačné materiály mesto zverejnilo iba pred pár dňami. Zákazku získala žilinská spoločnosť EIP Services. Brožúry sú rozdelené na socioekonomickú, kultúrnu a prírodnú oblasť. Z každého druhu dodá firma 16-stranový materiál v počte 40-tisíc kusov. Dokopy tak vznikne 120-tisíc brožúr za cenu 26 784 eur.

Ambíciu zviditeľniť tunajší región má i propagačný film. Zmluvu so spoločnosťou Crossline so sídlom v Bratislave uzavrelo mesto ešte koncom apríla tohto roku. Snímka o dĺžke 70 až 80 minút venuje Hlohovcu približne polovicu svojej minutáže. Film v piatich jazykových verziách bude zaznamenaný na DVD v celkovom počte 20-tisíc kusov. Náklady za dielo predstavujú 39 144 eur.

Stačilo by to zavesiť na web

Niektorí Hlohovčania ale s investíciou nesúhlasia. „To nikoho nenapadlo, že už máme internet? Stačilo by tých DVD 200 a zavesiť to na web za tretinu ceny. To by, ale niekto nezarobil, že?“ vyjadril sa prispievateľ diskusného fóra. Mesto aktuálne zverejnilo i zmluvu na výrobu obalov na propagačné materiály. Tie v počte 20-tisíc kusov za 4 080 eur zabezpečí firma Idee.sk z Prievidze. Brožúry, DVD a obaly tak spolu vyjdú na 70-tisíc eur.    

Čo ten guláš varili z kolibríkov?

U časti miestnych aktivity projektu Via Hlohoviensis vyvolali nevôľu. Nedávno rozvírili hladinu niekoľkotisícové objednávky na súťaž vo varení gulášu a futbalový turnaj. „Preboha, čo ten guláš varili z pitvaných kolibríkov? Štyri kotle za vyše 7-tisíc eur ?“ rozohnila sa čitateľka. Otázne je i to, ako môže zápolenie miestnych častí prilákať turistov.

Toto je kšeft storočia

Tunajší sú presvedčení, že Hlohovec má mnoho iných problémov, kam treba dať peniaze. O investíciách spomínaného projektu je už ale rozhodnuté. Ľudia však majú na celú vec vlastný názor: „Toto je kšeft storočia. Všetci na tom zarobia, len nikto nevie, na čo to je dobré.“

Zoznam podujatí projektu Via Hlohoviensis, ktoré pre Mesto Hlohovec zabezpečí Mestské kultúrne centrum v Hlohovci.

Športovo-relaxačné dni:

Podujatie 1 – Deň koní:  11 200,00 eur
Podujatie 2 – Futbalový turnaj mestských častí mesta Hlohovec:  12 441,00 eur
Podujatie 3 – Ukončenie turistickej sezóny v regióne Hlohovca:  5 287,20 eur

Športovo-relaxačné dni spolu:  28 928,20 eur

Kultúrno-tvorivé dni:

Podujatie 1 – Historický sprievod mestom:  20 118,80 eur
Podujatie 2 – „Hlohovec – moje mesto“ (očami detí):  2 637,80 eur
Podujatie 3 – Ex libris – „KVETY“:  5 958,80 eur

Kultúrno-tvorivé dni spolu:  28 715,40 eur

Gastronómia Hlohovecka:

Podujatie 1 – Špeciality regiónu:  11 758,80 eur
Podujatie 2 – Súťaž o najlepší guláš:  7 608,80 eur
Podujatie 3 – Špeciality Fraštáku:  13 338,80 eur

Gastronómia Hlohovecka spolu:  32 706,40 eur

SPOLU: 90 350,00 eur



Článok bol zobrazený 4767x
Diskusia k článku (23)


Podobné témy
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
Webový portál stále neponúka to, čo agentúra sľubovala. Gulášpartiu a futbalový turnaj si mesto objednalo za 20-tisíc eur.

Zabudnutý región má presláviť film
Zabudnutý región má presláviť film
Dvadsaťtisíc DVD a niekoľko akcií má prilákať turistov. Ktoré firmy získajú zákazky?

Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Oliver Pestún spoluprácu s miestnou agentúrou spochybňuje. Od matky šéfa dotknutej firmy sa dočkal nepríjemného telefonátu.

Drahá webstránka je stále nedostupná
Drahá webstránka je stále nedostupná
Predražený portál o cestovnom ruchu by sa mal objaviť už v najbližších dňoch. Pomôže turizmu v regióne?

Podpora turizmu alebo divadlo?
Podpora turizmu alebo divadlo?
Výberové konanie na webstránku bolo zmanipulované. Aktérov prezradila školácka chyba.


Diskusia k článku (23 komentárov) »

23 komentárov


  1. gravatar

    Presne toto Hlohovec potrebuje. DVD a brožúrky. GRATULUJEM

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      Mna by zaujimalo, co take brozury a DVD budu obsahovat. Napr. prihovor primatora s excelentnou vyslovnostou (idealne, keby to nahovoril aj v lamanej anglictine pre zahranicnych turistov), rozpadnuty zamok, zaber na namestie v obycajne pracovne popoludnie (plne aut), namestie plne bezdomovcov, majer na Bernolakovej ulici, neexistujucu autobusovu zastavku, sulekovsky subor Cigánka, prekrasny most (s kolonami aut), prekrasny Vianocny stromcek (ktory je mozne vidiet iba par tyzdnov v roku), mesto ru.. šenkov, divadelny subor "Hlohovecke zvratky", galeria obrazov "Zarastena trava" a nieco z historie mesta Hlohovec - jeho unikat, teda typicky slovensky strom v strede parku pri Vahu a tym je PALMA osvetlena zelenym svetlom.

      Príspevok je reakciou na "Cyril a Metod"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  2. gravatar

    preboha 90tis. za nic? co tu urobili pre mladez? a 120tis za borzury, a detvaky nemaju kde hrat basketbal, nemaju ani poriadne ihriska? cesty cele robzite, plne mesto ciganov, bezdomovcov a brodelu, nepokosene travy....ved ich by mali zavriet!!! keby tie akcie aspon za nieco stali...skoda reci.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  3. gravatar

    aha, ja som sa tak nastvala, ze som si ciastky zamenila, ale aj tak! preboha ved to je milon sk, za to co kazdy hodi do kosa...najskor by sa mali postarat o to, aby na tych brozurach malo co byt.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  4. gravatar

    Celý Via Hohoviensis je len pekný spôsob ako si preprať peniažky, takže nebudte naivný cestovnému ruchu to nič nepomôže, len pár peňaženiek sa zaplní ...

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  5. gravatar

    Prosím vás máte niekto link na tu webstránku spomínanú ?

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  6. gravatar

    Uplne vyhozene penize, Hlohovec nema co ukazat. Ani kdyby mi zaplatili tak do Hlohovce na vylet nepojedu!!!

    Hodnotenie (+100%): Nesúhlasím Súhlasím

  7. gravatar

    By ma zaujímalo, aké merateľné ukazovatele má projekt. Mal by tam byť počet turistov za rok a každý rok by sa to číslo malo zväčšovať. Tiež by bolo zaujímavé vedieť ako to budú počítať.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  8. gravatar

    Tento komentar pisem z dalekej Kanady,mozem pripomenut,ze som precestoval polovicu sveta a na Slovensko chodim pravidelne kazdy rok a taktiez,ked som na Slovensku sa zdrziavam vecsinou v okoli Hlohovca.Chcel by som podotknut,ze Hlohovec nema ziadnu atraktivnu uputavku aby sa turista rozhodol prist do Hlohovca.Je to velka skoda,ze tieto atraktivne miesta chatraju a su zatvorene pre verejnost,spominam,zamok,empirove divadlo,velmi vzacne platanove stromy a romanticke prechadzky v panskej zahrade,Jedinou atrakciou je pozerat zo sianca na atomovu elektraren v Jaslovskych Bohuniciach a veznicu v Leopoldove.Velmi rad by som asistoval vyriesit tuto situaciu a najst spolocnu cestu a prostriedky na prezervaciu pamiatok,ktore su hrdostov kazdeho Hlohovcana .dufam ze sa najde spolocna cesta medzi zastupitelmi mesta Hlohovca a obcanmy Hlohovca aby sa vyriesil problem o zachranu historickych pamiatok Hlohovca s pozdravom zostava REBRO

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  9. gravatar

    Pre tých, čo nesledujú dianie za hranicami EÚ, štátu, mesta či meter od svojho nosa: Detroit skrachoval. Znamená to žiadne úvery, žiadny deficitný rozpočet a zostavovanie výdavkou pod kontrolou súdov... Na Slovensku dopadli pod. aj niektoré mestá. Dolný Kubín predal svoj aquapark za pár € súkromnému investorovi a predstavitelia mesta už odmietajú komunikovať aj s médiami... pozrite sa, ako to dopadlo v Tornali či v Žehre. Keď niekto tvrdí, že mesto nemôže skrachovať, tak má asi na mysli to, že ľudia sú blbí a budú platiť dane a predstavitelia mesta budú ďalej šafáriť s ich peniazmi, ale to je omyl. Žiadny z takýchto brožúrkových projektov by neprešiel.

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      Aj ja som to čítal a čaká nás rovnaká cesta. Primátor plánuje zadlžiť mesto plavárňou, ktorá sa nikdy nebude dať splatiť. Keď dôjdu peniaze aj na kosenie, tak si všetci zoberieme do rúk DVD a pôjdeme nimi rezať zelinu. Bude ich dosť, skoro pre každého Hlohovčana. Večer po šichte nám na Šianci koncepciou cestovného ruchu zapália vatru z farebných brožúrok a budú premietať film o tom, v akom peknom meste žijeme. No a my ich za túto krásnu akciu nezabudneme zvoliť znova.

      Príspevok je reakciou na "čestný občan"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

  10. gravatar

    chcel by som sa podakovat Hlohovskej televizii, ze na nete zverejnila vysielanie k buducemu tyzdnu a zaradila aj reportaz z gulas-futbal akcie... sice tam nebolo vidiet uplne vsetkych, ale to by sa do 10 min reportaze ani nezmestilo, staci, ze bolo vidiet sefkucharov a golmajstrov, naozaj netradicne podujatie, nevedel som, ze byva pravidelne kazdy rok (aspon som mal z reportaze taky dojem), mozno sa v buducnosti pridem zabavit... 5 kg masa pre kazdy tim, ceny pre vitazov, vzacni hostia, slagerkapela - to sa v Hlohovci len tak nevidi... Dakujem

    Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

    • gravatar

      :-)))))))))) Do 10 minút by sa zmestil aj rozhovor s každým zúčastneným. Ty si kto? Organizátor? Žáková? Lietava? Libant? Slabý pokus ospravedlniť predražené akcie.

      Príspevok je reakciou na "tv gulas"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

      • gravatar

        som masovy konzument medii... vzdy lepsie vediet, kto sa na tych akciach vyciera, ako keby sa peniaze na tie akcie mali premrhat a ez toho, aby bezni ludia nemali ani tusenie, kto tam vlastne bol, ak tam bolo mozno 150 ludi za cely den vratane organizatorov... ked je v meste neporiadok, musis vediet, kto ho psosobuje, ked s tym chces nieco robit... tv je servilna asi kazdemu, ci ide o kampan alebo hocico, kde je viac nez 10 ludi..., plni si svoju informacnu funkciu... tie mena by som do jedneho riadku nepisal

        Príspevok je reakciou na "gulas tv"

        Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

        • gravatar

          Naopak, pridal by som ešte ďalšie mená. No a nejak som nepochopil, v čom sú lepšie premrhané peniaze na verejnosti, ako potichu? Akcia pre 150 ľudí za 20 tisíc, to už je silná káva.

          Príspevok je reakciou na "tv gulas"

          Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

          • gravatar

            Kto konkrétne organizoval za mesto toto podujatie nech ide na poučenie na hocktorú obec v okolí, vzdialenej cca 20 km. Počet zúčastnených 300, mimo tých čo varili guláš a hrali futbal. Stálo to cca 500 e, pivné súpravy boli sponzorsky darované obci /376 e/ A kde išli u nás peniaze mimo podujatia!

            Príspevok je reakciou na "gulas tv"


    • gravatar

      Nekvalifikovaná redaktorka s malou praxou napriek veku.

      Príspevok je reakciou na "tv gulas"

      Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím

      • gravatar

        Od čias pána Kvašnáka, až ona začala získavať ocenenia pre našu lokálku. Za tým, že bola iba na otvorení podujatia a nemohla zmonitorovať celý priebeh mohli byť aj osobné problémy. HcTV má viacej redaktorov, len zdravý rozum na čele firmy nemá. Ozaj, kde bol pán poslanec, pán riaditeľ aj on sa mohol chytiť mikrofónu.

        Príspevok je reakciou na "Experti z TV"

        Hodnotenie (0%): Nesúhlasím Súhlasím


Pridať komentár

Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.