Čo predviedla Kolíková v tej rádoby vtipnej relácii vo vraj najobjektívnejšej RTVS je absolútne dno a žumpa. Ani sa nečudujem, že je z tej istej strany ako náš primátor. To je sebranka arogantných a bezcitných neschopákov, ktorým niečo nasľubovali aby išli do politiky. Nemožná Remišová, farizej Šeliga, ktorý predal ľudí na námestiach za vysoké stranícke miesto, tatranský úžerník sa už našťastie vytratil, ale vystrkuje klamárske rohy ten náš politický podvodník. Kolíková je ale korunovaná ....... je mi z tejto bandy fyzicky nevoľno.
Na zasadnutí MsZ v decembri 10. 12. 2020 schválili poslanci mesta Hlohovec uznesenie, v ktorom vyhlásili voľbu hlavného kontrolóra mesta Hlohovec. Nášmu hlavnému kontrolórovi malo skončiť jeho funkčné obdobie 31. 08. 2020. NR SR republiky však v tom istom roku prijala zákon č.73/2020, kde v § 30f (Prechodné ustanovenia súvisiace s krízovou situáciou spôsobenou ochorením COVID-19), ods. 2 sa píše: Funkčné obdobie hlavného kontrolóra, ktoré uplynulo alebo uplynie počas krízovej situácie, sa predlžuje až do uplynutia 60 dní od odvolania krízovej situácie, ak nový hlavný kontrolór nie je zvolený do nadobudnutia účinnosti tohto zákona. Ak obecné zastupiteľstvo zvolí nového hlavného kontrolóra, výkon funkcie doterajšieho hlavného kontrolóra zaniká dňom nasledujúcim po dni, v ktorom bol nový hlavný kontrolór zvolený.A tu sa dostávame do problému. Druhá veta tejto novely zákona odporuje prvej. Keďže nikto z nás nie je právnik, bolo nutné túto situáciu konzultovať s odborníkmi a právnikmi venujúcimi sa tejto oblasti, teda oblasti práva v samosprávach.
Všetci právnici sa zhodnú na jednej veci: „Citovaná právna úprava je extrémne nevhodne formulovaná. Dikcia druhej vety je terminologicky nepresná a obsahovo sa dostáva do rozporu s prvou vetou .“
V čom sa však už ďalej právnici a dokonca ani prokurátori nezhodnú, je to, ako si znenie tejto novely zákona vyložiť. A keďže zákony vykladať môže iba súd, ide len o právny názor právnika, advokáta či prokurátora. Je na zamyslenie, že tu na území SR máme platný zákon, ktorý by mal platiť pre všetkých rovnako, avšak každá samospráva, či dokonca prokuratúra si ho vysvetľuje po svojom. Taký je aj náš prípad tu v Hlohovci. Kým okresná prokuratúra v Trnave tvrdí niečo iné, rozdielny právny názor má prokuratúra v Galante, ktorá tiež skúmala zákonnosti uznesenia MsZ v Galante. MsZ tam si počas núdzového stavu zvolilo nového hlavného kontrolóra. Prokurátorka v Galante však konštatuje, že toto uznesenie bolo prijaté v medziach zákonnej úpravy, konkrétne spomínaného zákona č. 73/2020 Z. z.
Predseda ZMOS (Združenie miest a obcí Slovenska) Branislav Tréger sa k danej téme po konzultácii so svojim právnym oddelením tiež vyjadril: „Predmetné ustanovenie v danom čase reflektovalo na vzniknutý problematický stav pri zasadnutiach MsZ/OZ a voľbách HK a kreovalo sa z dôvodu toho, že v období nástupu šírenia ochorenia COVID 19 v 1. kvartáli 2020 absentovala v opatreniach Úradu verejného zdravotníctva SR výnimka zo zákazu organizácie zasadnutí orgánov územnej samosprávy, resp. zasadnutí, ktoré sa uskutočňujú na základe zákona, čo sa neskôr zmenilo, a teda uvedenou výnimkou sa otvorila možnosť uskutočniť voľbu nového hlavného kontrolóra…
Máme za to, že z uvedeného teda vyplýva, že voľba sa vykonať môže, nakoľko zákonodarca dal týmto samosprávam na výber. Zároveň uvádzame, že všetky ustanovenia zák. č. 73/2020 Z. z. majú len prechodný charakter….
ZMOS je toho názoru, že uvedenou novelou sa ustanovila možnosť, nie povinnosť, aby uplynutím funkčného obdobia hlavného kontrolóra nedošlo ku skončeniu výkonu funkcie hlavného kontrolóra, ale aby výkon funkcie hlavného kontrolóra pokračoval ešte 60 dní po skončení krízovej situácie….“
Ako to je v iných mestách
Tento právny názor zdieľa i prezident ÚMS (Únia miest Slovenska) pán Mgr. Richard Rybníček, primátor mesta Trenčín, pretože mesto Trenčín sa stalo ďalším mestom v poradí, ktoré počas núdzového stavu vyhlásilo voľbu hlavného kontrolóra. (Na internete sme ich narátali viac ako 40 a to zďaleka neboli všetky ). Mimochodom, náš pán primátor je viceprezidentom ÚMS.
Prijatú novelu rozumne vysvetľuje i primátor mesta Dobšiná, kde poslanci v apríli 2020 vyhlásili voľbu hlavného kontrolóra: „Dňa 15. 04. 2020 bolo zákonným spôsobom zvolané Mestské zastupiteľstvo Mesta Dobšiná a zákonným spôsobom prebehla voľba kontrolóra mesta. Znovu tu vznikli dohady o zákonnosti zvolania zastupiteľstva, či voľby kontrolóra. Od 09. 04. 2020 je v účinnosti novelizácia zákona o obecnom zriadení, ktorá rozširuje možnosti zvolávania MsZ, ako aj umožňuje nedodržiavanie predpísaných lehôt, či funkčných období kontrolórov, no to v prípade, že zastupiteľstvo nie je schopné sa stretnúť a rozhodovať počas vyhláseného krízového stavu. Novelizácia ide v ústrety samospráve a rozširuje možnosti, nie ich obmedzuje, ako si to mylne niektorí vysvetlili.“
V dôvodovej správe pozmeňujúceho návrhu spomínaného zákona stojí: „ Navrhnutým znením Paragrafu 30f, sa ustanovuje, že počas krízovej situácie neplynú ani lehoty týkajúce sa voľby hlavného kontrolóra. V dôsledku toho, môže nastať situácia, že v niektorých obciach počas krízovej situácie uplynie funkčné obdobie doterajšiemu hlavnému kontrolórovi, nebude zvolený nový hlavný kontrolór a obec ostane bez hlavného kontrolóra. V záujme zachovania kontinuity kontrolnej činnosti sa navrhuje, aby v takom prípade uplynutím funkčného obdobia neskončil výkon funkcie hlavného kontrolóra, ako je za normálnych okolností, ale aby výkon funkcie hlavného kontrolóra pokračoval až do 60 dní po skončení krízovej situácie. Výnimkou by bola situácia, že by obecné zastupiteľstvo v období medzi uplynutím funkčného obdobia doterajšieho hlavného kontrolóra a skončením krízovej situácie zvolilo nového hlavného kontrolóra. V takom prípade by skončil výkon funkcie doterajšieho hlavného kontrolóra a začalo by funkčné obdobie nového hlavného kontrolóra“.
Novela zákona, ktorú podpísal aj primátor Hlohovca
Bolo preto nutné osloviť i jedného z predkladateľov návrhu novely spomínaného zákona, aby sme zistili, čo bolo touto novelou zákona presne myslené. Ten nám vo svojom stanovisku napísal:
„…po preskúmaní Vašich podkladov mám za to, že uznesenie Vášho MZ bolo prijaté v medziach zákona 73/2020 Z.z. SR a voľbu hlavného kontrolóra mal Váš primátor vypísať. V súčinnosti platnej a účinnej úpravy je výlučne na zvážení tej, ktorej obce/mesta, či sa aj počas krízovej situácie rozhodne vyhlásiť voľbu nového hlavného kontrolóra mesta. Mestské zastupiteľstvo v Hlohovci svojím uznesením rozhodlo voľbu vyhlásiť.“
Tento návrh novely podpísal i primátor mesta Ing. Miroslav Kollár, takže je s jeho obsahom oboznámený lepšie ako ktokoľvek iný. Je preto pre nás záhadou, prečo sa tak veľmi bráni voľbe nového hlavného kontrolóra a hľadá všetky možné spôsoby, ako tomu zabrániť.
Má čo ukrývať?
Toľko rečí ako nemá kde zobrať peniaze, keď poslanci neschvália rozpočet ako ich urážal a neviem čo a zrazu všetko nachystané peniaze máme môžme začať testovať.
Ach ten marketing.
Ste dobrý klobúk dole.
Kollár na Topkách: "Od pondelka máme nachystaný formát a parametre testovania, lebo sme zlý okres. Máme priestory, ľudí na konkrétne dni atď." Je on normálny? Veď u nás dával za vinu poslancom, že keď neschvália rozpočet, tak testovanie nebude. Tak ako môže byť od pondelka nachystaný, keď u nás hovoril úplne niečo iné? Ľudia, neni sú oni dvaja Kollárovia? Ja si to neviem inak vysvetliť.
V poslednej dobe sa na rôznych fórach stále viac rozširuje debata o rekonštrukcii Domu Kultúry. Je skupina podporovateľov rekonštrukcie a taktiež je skupina, podľa ktorej jediný dôvod, prečo nebol schválený rozpočet na rok 2021 je oprava tejto „starej barabizne“. Ako to teda vidím ja?
Keď som kandidovala za poslanca MsZ v Hlohovci, bola som nezávislá, „bezpartajná“ a plná entuziazmu za presadzovanie požiadaviek občanov mesta medzi ktoré patrí i rekonštrukcia a znovuotvorenie Domu Kultúry. To bol môj volebný program a aj preto som dostala od občanov mandát na ich zastupovanie. Ak má niekto inú predstavu, nech sa páči, v ďalších voľbách môže kandidovať za poslanca a ak jeho program osloví voličov, tak v ďalšom volebnom období môže svoj volebný program napĺňať.
Prešli dva roky a hoci sme sa viacerí poslanci snažili okrem iného presadiť aj rekonštrukciu Domu Kultúry, naša snaha vyšla nazmar. Tento rok sme sa rozhodli zmeniť postoj. Miesto prosíkania a ustupovania sme sa rozhodli konať.
Viacerí sme reagovali na primátorovu výzvu na predloženie požiadaviek na rozpočet 2021. Medzi požiadavky, ktoré som predniesla ja, patrila výstavba ulice Humná, výmena kotlov v ZŠ, rekonštrukcia strechy s rozšírením tried ZŠ Vilka Šuleka, rekonštrukcia Holubyho ulice a samozrejme rekonštrukcia Domu kultúry. A práve na tomto bode sa zhodla ¾-nová väčšina poslancov celého zastupiteľstva. Takáto požiadavka vyplynula i z pripravenej Príručky rozvoja mládeže na roky 2021-2026, kde bola priamo uvedená žiadosť na vytvorenie priestoru na hromadné kultúrne podujatia. My taký priestor máme, ale je už od roku 2015 zatvorený.
Naše rozčarovanie nastalo po predložení návrhu na rozpočet 2021. Primátor sem zahrnul niektoré požadované položky. Bolo ich viacero, ale boli to projekty s nižšou hodnotou a také, ktoré požadoval jeden maximálne dvaja poslanci. Žiadosti, ktoré podpísala väčšina poslancov, ostali bokom. Ešte pred prvým schvaľovaním rozpočtu sme navštívili primátora s požiadavkou, že minimálne prostriedky na rekonštrukciu Domu Kultúry bezpodmienečne žiadame zaradiť do rozpočtu. Márne.
Rozpočet bol predložený bez položky na rekonštrukciu Domu Kultúry. Rozprávkam o dotáciách na jeho otvorenie v čase, keď sa mesto Hlohovec stane Európskym hlavným mestom kultúry už zrejme verí len zopár primátorových priaznivcov. V konečnom dôsledku, kde berie primátor istotu, že poslanci budú podporovať jeho súkromnú akciu v podaní prihlášky mesta o uchádzanie sa o tento titul. MsZ nič ohľadom takéhoto projektu neschválilo a finančné prostriedky, ktoré doteraz primátor vynaložil na podanie prihlášky neboli MsZ schválené. Skôr to má charakter neoprávneného použitia mestských financií. Tie by som si vedela predstaviť skôr investované do zvýšenej dotácie pre našich starších občanov žijúcich v domove dôchodcov, alebo vo zvýšení dotácií na zber a uskladnenie komunálneho odpadu, aby sme nemuseli zase zvyšovať poplatky obyvateľom mesta.
Skutočný dôvod, prečo v žiadnom prípade nechce primátor začať s rekonštrukciou Domu Kultúry nepoznáme. Veď nechceme ani tak veľkú sumu, akou on zaťažil mestský rozpočet na svoju predvolebnú kampaň v podobe rekonštrukcie zámku. A priznajme si, milióny návštevníkov zámku nás akosi obchádzajú a pandémia v tom nehrá úlohu.
Žiaden poslanec nie je nadšený z toho, že do roku 2021 sme vstúpili znova v rozpočtovom provizóriu. Nebývalo to v histórii mesta zvykom. Žiaľ, stalo sa tak už druhý krát počas účinkovania terajšieho primátora. Možno by mal viac počúvať hlasy občanov. Poslanci nepredkladajú svoje požiadavky, oni sú len spojkou medzi obyvateľmi a primátorom. Sú hlasom svojich voličov a ten prenášajú smerom k primátorovi. Bohužiaľ bez odozvy..
Teraz som si pozrel niečo ako tlačovku Za ľudí a ako obyčajne plnú bezvýznamných fráz, ale vystúpil tam aj Kollár a vraj on má všetko na testovanie pripravené, nikde žiadny problém, iba čaká od vlády ako ďalej. Tak čo to divadlo u nás malo znamenať? Prečo vydieral poslancov, že keď nebude schválený rozpočet, tak sa nebude testovať? Ten človek hovorí u nás úplne niečo iné ako keď sa ide opekňovať niekde pred kameru. Poslanci nedajte sa vydierať od šialenca a ľudia už konečne pochopte, že Kollár je obyčajný klamár a manipulátor. Jemu sa nedá veriť ani slovo.
Vyhrazanie primatora sa zvýšenou úmrtnosťou z dôvodu neschvalenia rozpočtu je hodne trestného oznámenia. Je to nechutne zavádzanie občanov. On je predsa primátor a zo zákona mu vyplýva povinnosť chrániť zdravie občanov. Ma k dispozícii 1/12 rozpočtu a môže zabezpečovať testovanie. Je predsa vyhlásený núdzový stav a pokiaľ budú výdavky oprávnené, nikto mu nebude vyčítať, že boli použité na testovanie. Za jeho vyplakavaním je to, že nemôže rozdelovat financie kamarátom a na jeho projekt EHMK. Uvažujte, ak by každý z poslancov v rozpočte našiel to, čo požadujú občania, neverím, že by nezahlasovali za. Takže, hlohovcania, je chyba v poslancoch alebo v primátorovi?
Naši traja najmúdrejší, jediný pomazaný a osvietený sa ešte stále sťažujú na FB, že ak sa nechváli rozpočet nebude testovanie. Naozaj neviem ešte kto im má povedať, že aj počas provizória si môže mesto schváliť peniaze na testovanie. Načo tam sú keď to nevedia a stále klamú. Už mám naozaj dosť tejto frašky, kam to chcú dotiahnuť. Kollár, Voltmann, Havliš to sa pokúšate čo najviac podobať matelkovy ? Stále idete proti všetkým a nechcete počuť ani verejnosť, ani odborníkov, alebo máte nejaké neukojené túžby vládnuť po svojom ?
Pred dvoma dňami dal pán primátor na svoj primátorský profil status o tom, že sme 5. najhorší okres v počte nakazených. Odvtedy nič. Človek by čakal nejaké ďalšie informácie, prípade náčrty riešenia. Na počudovanie, na jeho súkromnom profile, má odvtedy príspevkov viac. Venuje sa najmä zahraničnej politike. Pýtam sa teda na priority pána primátora. Nečakám odpoveď, len sa zamýšľam...
Príspevky vyjadrujú názory svojich autorov. Príspevky nie sú redigované či moderované.
Správca serveru alebo stránky nemôže ovplyvniť ich obsah, vyhradzuje si však právo príspevky odstraňovať.
Nesúvisiace, reklamné, vulgárne či urážajúce príspevky budú vymazané.
Názory účastníkov diskusie sa nemusia zhodovať s názormi redakcie. Pravidlá pri používaní diskusie »
Čo predviedla Kolíková v tej rádoby vtipnej relácii vo vraj najobjektívnejšej RTVS je absolútne dno a žumpa. Ani sa nečudujem, že je z tej istej strany ako náš primátor. To je sebranka arogantných a bezcitných neschopákov, ktorým niečo nasľubovali aby išli do politiky. Nemožná Remišová, farizej Šeliga, ktorý predal ľudí na námestiach za vysoké stranícke miesto, tatranský úžerník sa už našťastie vytratil, ale vystrkuje klamárske rohy ten náš politický podvodník. Kolíková je ale korunovaná ....... je mi z tejto bandy fyzicky nevoľno.
Na zasadnutí MsZ v decembri 10. 12. 2020 schválili poslanci mesta Hlohovec uznesenie, v ktorom vyhlásili voľbu hlavného kontrolóra mesta Hlohovec. Nášmu hlavnému kontrolórovi malo skončiť jeho funkčné obdobie 31. 08. 2020. NR SR republiky však v tom istom roku prijala zákon č.73/2020, kde v § 30f (Prechodné ustanovenia súvisiace s krízovou situáciou spôsobenou ochorením COVID-19), ods. 2 sa píše: Funkčné obdobie hlavného kontrolóra, ktoré uplynulo alebo uplynie počas krízovej situácie, sa predlžuje až do uplynutia 60 dní od odvolania krízovej situácie, ak nový hlavný kontrolór nie je zvolený do nadobudnutia účinnosti tohto zákona. Ak obecné zastupiteľstvo zvolí nového hlavného kontrolóra, výkon funkcie doterajšieho hlavného kontrolóra zaniká dňom nasledujúcim po dni, v ktorom bol nový hlavný kontrolór zvolený.A tu sa dostávame do problému. Druhá veta tejto novely zákona odporuje prvej. Keďže nikto z nás nie je právnik, bolo nutné túto situáciu konzultovať s odborníkmi a právnikmi venujúcimi sa tejto oblasti, teda oblasti práva v samosprávach. Všetci právnici sa zhodnú na jednej veci: „Citovaná právna úprava je extrémne nevhodne formulovaná. Dikcia druhej vety je terminologicky nepresná a obsahovo sa dostáva do rozporu s prvou vetou .“ V čom sa však už ďalej právnici a dokonca ani prokurátori nezhodnú, je to, ako si znenie tejto novely zákona vyložiť. A keďže zákony vykladať môže iba súd, ide len o právny názor právnika, advokáta či prokurátora. Je na zamyslenie, že tu na území SR máme platný zákon, ktorý by mal platiť pre všetkých rovnako, avšak každá samospráva, či dokonca prokuratúra si ho vysvetľuje po svojom. Taký je aj náš prípad tu v Hlohovci. Kým okresná prokuratúra v Trnave tvrdí niečo iné, rozdielny právny názor má prokuratúra v Galante, ktorá tiež skúmala zákonnosti uznesenia MsZ v Galante. MsZ tam si počas núdzového stavu zvolilo nového hlavného kontrolóra. Prokurátorka v Galante však konštatuje, že toto uznesenie bolo prijaté v medziach zákonnej úpravy, konkrétne spomínaného zákona č. 73/2020 Z. z. Predseda ZMOS (Združenie miest a obcí Slovenska) Branislav Tréger sa k danej téme po konzultácii so svojim právnym oddelením tiež vyjadril: „Predmetné ustanovenie v danom čase reflektovalo na vzniknutý problematický stav pri zasadnutiach MsZ/OZ a voľbách HK a kreovalo sa z dôvodu toho, že v období nástupu šírenia ochorenia COVID 19 v 1. kvartáli 2020 absentovala v opatreniach Úradu verejného zdravotníctva SR výnimka zo zákazu organizácie zasadnutí orgánov územnej samosprávy, resp. zasadnutí, ktoré sa uskutočňujú na základe zákona, čo sa neskôr zmenilo, a teda uvedenou výnimkou sa otvorila možnosť uskutočniť voľbu nového hlavného kontrolóra… Máme za to, že z uvedeného teda vyplýva, že voľba sa vykonať môže, nakoľko zákonodarca dal týmto samosprávam na výber. Zároveň uvádzame, že všetky ustanovenia zák. č. 73/2020 Z. z. majú len prechodný charakter…. ZMOS je toho názoru, že uvedenou novelou sa ustanovila možnosť, nie povinnosť, aby uplynutím funkčného obdobia hlavného kontrolóra nedošlo ku skončeniu výkonu funkcie hlavného kontrolóra, ale aby výkon funkcie hlavného kontrolóra pokračoval ešte 60 dní po skončení krízovej situácie….“ Ako to je v iných mestách Tento právny názor zdieľa i prezident ÚMS (Únia miest Slovenska) pán Mgr. Richard Rybníček, primátor mesta Trenčín, pretože mesto Trenčín sa stalo ďalším mestom v poradí, ktoré počas núdzového stavu vyhlásilo voľbu hlavného kontrolóra. (Na internete sme ich narátali viac ako 40 a to zďaleka neboli všetky ). Mimochodom, náš pán primátor je viceprezidentom ÚMS. Prijatú novelu rozumne vysvetľuje i primátor mesta Dobšiná, kde poslanci v apríli 2020 vyhlásili voľbu hlavného kontrolóra: „Dňa 15. 04. 2020 bolo zákonným spôsobom zvolané Mestské zastupiteľstvo Mesta Dobšiná a zákonným spôsobom prebehla voľba kontrolóra mesta. Znovu tu vznikli dohady o zákonnosti zvolania zastupiteľstva, či voľby kontrolóra. Od 09. 04. 2020 je v účinnosti novelizácia zákona o obecnom zriadení, ktorá rozširuje možnosti zvolávania MsZ, ako aj umožňuje nedodržiavanie predpísaných lehôt, či funkčných období kontrolórov, no to v prípade, že zastupiteľstvo nie je schopné sa stretnúť a rozhodovať počas vyhláseného krízového stavu. Novelizácia ide v ústrety samospráve a rozširuje možnosti, nie ich obmedzuje, ako si to mylne niektorí vysvetlili.“ V dôvodovej správe pozmeňujúceho návrhu spomínaného zákona stojí: „ Navrhnutým znením Paragrafu 30f, sa ustanovuje, že počas krízovej situácie neplynú ani lehoty týkajúce sa voľby hlavného kontrolóra. V dôsledku toho, môže nastať situácia, že v niektorých obciach počas krízovej situácie uplynie funkčné obdobie doterajšiemu hlavnému kontrolórovi, nebude zvolený nový hlavný kontrolór a obec ostane bez hlavného kontrolóra. V záujme zachovania kontinuity kontrolnej činnosti sa navrhuje, aby v takom prípade uplynutím funkčného obdobia neskončil výkon funkcie hlavného kontrolóra, ako je za normálnych okolností, ale aby výkon funkcie hlavného kontrolóra pokračoval až do 60 dní po skončení krízovej situácie. Výnimkou by bola situácia, že by obecné zastupiteľstvo v období medzi uplynutím funkčného obdobia doterajšieho hlavného kontrolóra a skončením krízovej situácie zvolilo nového hlavného kontrolóra. V takom prípade by skončil výkon funkcie doterajšieho hlavného kontrolóra a začalo by funkčné obdobie nového hlavného kontrolóra“. Novela zákona, ktorú podpísal aj primátor Hlohovca Bolo preto nutné osloviť i jedného z predkladateľov návrhu novely spomínaného zákona, aby sme zistili, čo bolo touto novelou zákona presne myslené. Ten nám vo svojom stanovisku napísal: „…po preskúmaní Vašich podkladov mám za to, že uznesenie Vášho MZ bolo prijaté v medziach zákona 73/2020 Z.z. SR a voľbu hlavného kontrolóra mal Váš primátor vypísať. V súčinnosti platnej a účinnej úpravy je výlučne na zvážení tej, ktorej obce/mesta, či sa aj počas krízovej situácie rozhodne vyhlásiť voľbu nového hlavného kontrolóra mesta. Mestské zastupiteľstvo v Hlohovci svojím uznesením rozhodlo voľbu vyhlásiť.“ Tento návrh novely podpísal i primátor mesta Ing. Miroslav Kollár, takže je s jeho obsahom oboznámený lepšie ako ktokoľvek iný. Je preto pre nás záhadou, prečo sa tak veľmi bráni voľbe nového hlavného kontrolóra a hľadá všetky možné spôsoby, ako tomu zabrániť. Má čo ukrývať?
Toľko rečí ako nemá kde zobrať peniaze, keď poslanci neschvália rozpočet ako ich urážal a neviem čo a zrazu všetko nachystané peniaze máme môžme začať testovať. Ach ten marketing. Ste dobrý klobúk dole.
Kollár na Topkách: "Od pondelka máme nachystaný formát a parametre testovania, lebo sme zlý okres. Máme priestory, ľudí na konkrétne dni atď." Je on normálny? Veď u nás dával za vinu poslancom, že keď neschvália rozpočet, tak testovanie nebude. Tak ako môže byť od pondelka nachystaný, keď u nás hovoril úplne niečo iné? Ľudia, neni sú oni dvaja Kollárovia? Ja si to neviem inak vysvetliť.
V poslednej dobe sa na rôznych fórach stále viac rozširuje debata o rekonštrukcii Domu Kultúry. Je skupina podporovateľov rekonštrukcie a taktiež je skupina, podľa ktorej jediný dôvod, prečo nebol schválený rozpočet na rok 2021 je oprava tejto „starej barabizne“. Ako to teda vidím ja? Keď som kandidovala za poslanca MsZ v Hlohovci, bola som nezávislá, „bezpartajná“ a plná entuziazmu za presadzovanie požiadaviek občanov mesta medzi ktoré patrí i rekonštrukcia a znovuotvorenie Domu Kultúry. To bol môj volebný program a aj preto som dostala od občanov mandát na ich zastupovanie. Ak má niekto inú predstavu, nech sa páči, v ďalších voľbách môže kandidovať za poslanca a ak jeho program osloví voličov, tak v ďalšom volebnom období môže svoj volebný program napĺňať. Prešli dva roky a hoci sme sa viacerí poslanci snažili okrem iného presadiť aj rekonštrukciu Domu Kultúry, naša snaha vyšla nazmar. Tento rok sme sa rozhodli zmeniť postoj. Miesto prosíkania a ustupovania sme sa rozhodli konať. Viacerí sme reagovali na primátorovu výzvu na predloženie požiadaviek na rozpočet 2021. Medzi požiadavky, ktoré som predniesla ja, patrila výstavba ulice Humná, výmena kotlov v ZŠ, rekonštrukcia strechy s rozšírením tried ZŠ Vilka Šuleka, rekonštrukcia Holubyho ulice a samozrejme rekonštrukcia Domu kultúry. A práve na tomto bode sa zhodla ¾-nová väčšina poslancov celého zastupiteľstva. Takáto požiadavka vyplynula i z pripravenej Príručky rozvoja mládeže na roky 2021-2026, kde bola priamo uvedená žiadosť na vytvorenie priestoru na hromadné kultúrne podujatia. My taký priestor máme, ale je už od roku 2015 zatvorený. Naše rozčarovanie nastalo po predložení návrhu na rozpočet 2021. Primátor sem zahrnul niektoré požadované položky. Bolo ich viacero, ale boli to projekty s nižšou hodnotou a také, ktoré požadoval jeden maximálne dvaja poslanci. Žiadosti, ktoré podpísala väčšina poslancov, ostali bokom. Ešte pred prvým schvaľovaním rozpočtu sme navštívili primátora s požiadavkou, že minimálne prostriedky na rekonštrukciu Domu Kultúry bezpodmienečne žiadame zaradiť do rozpočtu. Márne. Rozpočet bol predložený bez položky na rekonštrukciu Domu Kultúry. Rozprávkam o dotáciách na jeho otvorenie v čase, keď sa mesto Hlohovec stane Európskym hlavným mestom kultúry už zrejme verí len zopár primátorových priaznivcov. V konečnom dôsledku, kde berie primátor istotu, že poslanci budú podporovať jeho súkromnú akciu v podaní prihlášky mesta o uchádzanie sa o tento titul. MsZ nič ohľadom takéhoto projektu neschválilo a finančné prostriedky, ktoré doteraz primátor vynaložil na podanie prihlášky neboli MsZ schválené. Skôr to má charakter neoprávneného použitia mestských financií. Tie by som si vedela predstaviť skôr investované do zvýšenej dotácie pre našich starších občanov žijúcich v domove dôchodcov, alebo vo zvýšení dotácií na zber a uskladnenie komunálneho odpadu, aby sme nemuseli zase zvyšovať poplatky obyvateľom mesta. Skutočný dôvod, prečo v žiadnom prípade nechce primátor začať s rekonštrukciou Domu Kultúry nepoznáme. Veď nechceme ani tak veľkú sumu, akou on zaťažil mestský rozpočet na svoju predvolebnú kampaň v podobe rekonštrukcie zámku. A priznajme si, milióny návštevníkov zámku nás akosi obchádzajú a pandémia v tom nehrá úlohu. Žiaden poslanec nie je nadšený z toho, že do roku 2021 sme vstúpili znova v rozpočtovom provizóriu. Nebývalo to v histórii mesta zvykom. Žiaľ, stalo sa tak už druhý krát počas účinkovania terajšieho primátora. Možno by mal viac počúvať hlasy občanov. Poslanci nepredkladajú svoje požiadavky, oni sú len spojkou medzi obyvateľmi a primátorom. Sú hlasom svojich voličov a ten prenášajú smerom k primátorovi. Bohužiaľ bez odozvy..
Teraz som si pozrel niečo ako tlačovku Za ľudí a ako obyčajne plnú bezvýznamných fráz, ale vystúpil tam aj Kollár a vraj on má všetko na testovanie pripravené, nikde žiadny problém, iba čaká od vlády ako ďalej. Tak čo to divadlo u nás malo znamenať? Prečo vydieral poslancov, že keď nebude schválený rozpočet, tak sa nebude testovať? Ten človek hovorí u nás úplne niečo iné ako keď sa ide opekňovať niekde pred kameru. Poslanci nedajte sa vydierať od šialenca a ľudia už konečne pochopte, že Kollár je obyčajný klamár a manipulátor. Jemu sa nedá veriť ani slovo.
Mesto Turčianske Teplice vyhlásili voľbu hlavného kontrolora.V Hlohovci to nie je možné.Neplatia na Slovensku tie isté zákony pre všetkých?
Vyhrazanie primatora sa zvýšenou úmrtnosťou z dôvodu neschvalenia rozpočtu je hodne trestného oznámenia. Je to nechutne zavádzanie občanov. On je predsa primátor a zo zákona mu vyplýva povinnosť chrániť zdravie občanov. Ma k dispozícii 1/12 rozpočtu a môže zabezpečovať testovanie. Je predsa vyhlásený núdzový stav a pokiaľ budú výdavky oprávnené, nikto mu nebude vyčítať, že boli použité na testovanie. Za jeho vyplakavaním je to, že nemôže rozdelovat financie kamarátom a na jeho projekt EHMK. Uvažujte, ak by každý z poslancov v rozpočte našiel to, čo požadujú občania, neverím, že by nezahlasovali za. Takže, hlohovcania, je chyba v poslancoch alebo v primátorovi?
Naši traja najmúdrejší, jediný pomazaný a osvietený sa ešte stále sťažujú na FB, že ak sa nechváli rozpočet nebude testovanie. Naozaj neviem ešte kto im má povedať, že aj počas provizória si môže mesto schváliť peniaze na testovanie. Načo tam sú keď to nevedia a stále klamú. Už mám naozaj dosť tejto frašky, kam to chcú dotiahnuť. Kollár, Voltmann, Havliš to sa pokúšate čo najviac podobať matelkovy ? Stále idete proti všetkým a nechcete počuť ani verejnosť, ani odborníkov, alebo máte nejaké neukojené túžby vládnuť po svojom ?
Pred dvoma dňami dal pán primátor na svoj primátorský profil status o tom, že sme 5. najhorší okres v počte nakazených. Odvtedy nič. Človek by čakal nejaké ďalšie informácie, prípade náčrty riešenia. Na počudovanie, na jeho súkromnom profile, má odvtedy príspevkov viac. Venuje sa najmä zahraničnej politike. Pýtam sa teda na priority pána primátora. Nečakám odpoveď, len sa zamýšľam...