Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

24. október 2012

Drahá webstránka je stále nedostupná

Predražený portál o cestovnom ruchu by sa mal objaviť už v najbližších dňoch. Pomôže turizmu v regióne?

Drahá webstránka je stále nedostupná

Internetová stránka tvorí súčasť projektu Via Hlohoviensis, s ktorým mesto uspelo vo výzve Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja pred vyše dvoma rokmi. 220-tisíc získalo z eurofondov a štátnej kasy. Zvyšných 5 percent uhradí z vlastnej pokladnice.

Podľa projektu, ktorý vypracovala Hlohovecká regionálna rozvojová agentúra (HL RRA), už časť zo získaných peňazí samospráva preinvestovala do stratégie cestovného ruchu a spomínanej webstránky. Tá by mala prebudiť turizmus v regióne. Ďalšími pripravovanými aktivitami je niekoľko športových podujatí či výroba propagačných brožúrok a DVD nosičov.  

Kolegovia, rodinní príslušníci a spolužiaci

Zle zinscenované výberové konanie na spracovateľa stratégie a portálu, pripomínalo frašku a nie seriózne hľadanie dodávateľských firiem. Akoby náhodou mesto počas prieskumu trhu oslovilo vzájomne prepojené spoločnosti. V hre sa tak ocitli bývalí kolegovia, rodinní príslušníci a spolužiaci z vysokej školy. Z ponúk na identických tlačivách, s minimálnymi cenovými rozdielmi a rovnakou školáckou chybou vyšla ako víťaz HL RRA. Podľa šéfa Mareka Lietavu mesto oslovilo ich agentúru z dôvodu znalosti regiónu. Záhadou ostáva, do akej miery poznajú tunajšie prostredie ďalšie zúčastnené firmy z Nitry a najmä Oravskej Polhory.  

U nás v Hlohovci fungujú vzťahy na dôvere

Tu sa pochybenia neskončili. Výsledkom zmanipulovaného výberového konania sa stala aj nepodarená zmluva na webstránku za 33-tisíc eur, ktorú vlani v apríli podpísal primátor Peter Dvoran. Potom, ako sme prípad otvorili a upozornili na cenovú nezrovnalosť i ďalšie náležitosti, vznikol dodatok. V obchodnom dokumente chýbalo množstvo detailov, ktoré by mal projekt takéhoto rozsahu a cenovej hladiny riešiť. „U nás v Hlohovci fungujú vzťahy na dôvere,“ vyjadril sa k nedostatkom zmluvy Lietava. Po medializácii mesto sumu, ktorá bola predtým bezdôvodne navýšená o 5,5-tisíc eur, upravilo a doplnilo ďalšie povinnosti spracovateľa.

Agentúra sa zaviazala dodať dielo do 30. septembra tohto roku. Na zhotovenie portálu tak mala takmer 18 mesiacov. Do dnešného dňa (24. október) je stránka nedostupná. V septembri sa na niekoľko dní objavila pracovná verzia webu, ale odvtedy je na internete iba odkaz o jeho príprave.

Na otázku, kedy sa verejnosť  stránky dočká odpovedala 9. októbra prednostka Eva Lukáčová: „3.10. tohto roku, bol starostom obcí, ktoré sú partnermi projektu Via Hlohoviensis, predstavený portál zameraný na prezentáciu regiónu. Podľa vyjadrenia spracovateľa portálu sú v súčasnosti dopĺňané virtuálne prehliadky obcí. Po lehote pripomienkovania (od zajtra cca 2 týždne) bude portál dostupný na stránke www.regionhlohovec.sk.“

Má región čo ponúknuť?

Vo vzduchu však naďalej ostáva visieť otázka, či má región s kolabujúcou dopravou, rozpadávajúcimi sa pamiatkami a absenciou kvalitnej kultúry skutočne čo ponúknuť. Je na zváženie, či by nebolo rozumnejšie investovať získané peniaze do hmatateľnejších aktivít, ktoré by skutočne prilákali turistov. Nevedno, do akej miery tomu pomôže predražená webstránka či plné skrine propagačných brožúrok a DVD.

Nezanedbateľným faktom je aj to, že hlohovecká agentúra si vyslúžila nálepku neprofesionality a dokonca porušovania zákona. V pôvodnej verzii stratégie cestovného ruchu, za ktorý zinkasovala 27 900 eur, totiž použila ukradnuté fotografie. Či v spolupráci s touto spoločnosťou hodlá mesto pokračovať aj naďalej, sa primátor, napriek opakovaným otázkam, doteraz nevyjadril.

Galéria k článku





Podobné témy
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Na propagáciu pôjde 70-tisíc eur. Toľko mesto zaplatí za brožúry, film a obaly na prezentačné materiály.

“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
“Miliónová“ webstránka je stále nedokončená!
Webový portál stále neponúka to, čo agentúra sľubovala. Gulášpartiu a futbalový turnaj si mesto objednalo za 20-tisíc eur.

Zabudnutý región má presláviť film
Zabudnutý región má presláviť film
Dvadsaťtisíc DVD a niekoľko akcií má prilákať turistov. Ktoré firmy získajú zákazky?

Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Agentúra zneužila i foto najčítanejšieho denníka
Oliver Pestún spoluprácu s miestnou agentúrou spochybňuje. Od matky šéfa dotknutej firmy sa dočkal nepríjemného telefonátu.

Podpora turizmu alebo divadlo?
Podpora turizmu alebo divadlo?
Výberové konanie na webstránku bolo zmanipulované. Aktérov prezradila školácka chyba.